måndag 18 juli 2011

Fyra veckors utmaning!

Det är dags att "step it up". Jag har inspirerats av Ella vars blogg jag följt ett tag. Hon har kört några utmaningar och jag har mixat och plockat ut det jag vill göra. Detta blir en ren träningsutmaning.

Jag kommer börja med ett test för att ha något att jämföra med om 4 veckor.
  • Maxtest 1: 5 km så snabbt som möjligt
  • Maxtest 2: Plankan. På knä eller på tå, eller börja på tå och fortsätt på knä, beroende på hur stark du är. Håll ut så länge du orkar.
  • Maxtest 3: Armhävningar. Så många du orkar på två minuter. På knä eller på tå, eller börja på tå och fortsätt på knä, beroende på hur stark du är.
  • Maxtest 4: Upphopp. Så många du hinner på 1 minut. Händerna ska nudda golvet mellan hoppen och klappa i luften i hoppet.
  • Maxtest 5: Jägarvila. Stå i jägarvila så länge du orkar.
Detta är det som ska utföras på de fyra veckorna:


20 träningspass
500 armhävningar
500 Utfall
350 burpees
100 min planka
100 min jägarvila
50km
2 nya träningspass ska testas

Det kommer bli tufft men nu jäklar! Sambon är med oxå så där kan jag få lite pepp. Rapportering sker kontinuerligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar