tisdag 19 juli 2011

Utmaningen

Nu är vi fyra stycken som ska köra, Carro, Carro och Karro! (och Tobbe men det passade inte in där)
Tänkte förklara ytterligare lite hur jag har tänkt. Det som jag skriver här är min egen grund sen får man anpassa efter sig själv bäst man vill.

20 träningspass
Passen ska vara som jag skrev tidigare, ombytta och svettiga, man bestämmer själv vad som räknas. Jag kommer räkna gympass, gruppklasser på gymet, löppass och nike get fit pass. Jag räknar inte när jag rullar ut mattan hemma och kör dagens övningar även om jag blir svettig, då måste jag plussa på lite i så fall. 
 
500 armhävningar
Armhävningarna gör man efter egen förmåga, antingen på tå eller på knä eller båda.
 
 
500 Utfall
Förslagsvis hälften på varje ben.
 
 
350 burpees
Här är en bra video med burpees, både den riktiga och den modifierade varianten. Jag kör den modifierade varianten i andra delen på videon då man tar emot sig med händerna. Men som sagt, man kör vilken man vill.
 
100 min planka
Här kan man välja att stå på tå eller på knä, eller båda.
 
 
100 min jägarvila
Det här är den klassiska som alla som någonsin har hållt på med lagidrott har fått nöta på träningarna. Sitta i 90 grader mot en vägg. Ajaj vad den bränner.
 
50km
Här får man välja en träningsform som passar, om det är löpning, promenader eller rodd på gymet, bara man kör samma hela tiden.
 
2 nya träningspass ska testas
Om man inte tränar på gym så kan man ju göra något nytt ändå. Kanske löpning med ett riktigt tufft intervallpass upp och nerför en backe. Eller testa Nike get fit-appen. Eller simma om man inte brukar göra det. Möjligheterna är oändliga.
 
Oavsett hur vi väljer att lägga upp utmaningen är det viktigt att köra båda maxtesterna exakt lika så att man verkligen har något att jämföra med. Kör man armhävningar på knä första gången får man köra det andra gången med, annars blir resultatet väldigt ojämnt.
 
 

1 kommentar:

  1. Spännande utmaning =) Lycka till med den!! Kommer du klara galant =)

    SvaraRadera