tisdag 24 september 2013

Dag 5 av 84


Dag 5 av 84
10.149 steg

Förbättringar
Ombytt motion: l
Vardagsmotion: l
Vatten 1,5 liter: l
Måltidsordning: l
Lördagsgodis: l

Frukost: smoothie med kvarg, banan, lättmjölk och mynta,
Lunch: biff med ugnsrostade grönisar
Mellanmål: räkor och tomatsallad
Middag: köttfärssås med riven gurka och morötter
Kväll: te


Idag har vart en intensiv dag och resten av veckan kommer inte bli bättre, jag har så mycket uppskrivet i min kalender att jag inte ens fick plats med en grej till, var tvungen att sätta in en post-it! Just för att jag har så mycket att göra så känns det extra viktigt att jag verkligen planerar för mat och träning, låter det gå först. Jag har den här veckan skrivit in i kalendern exakt när och vart jag ska träna någonstans. Svårare att ursäkta och hitta på undanflykter då.

Maten är ännu viktigare. Det är så lätt att göra fel val eller slarva när stressen trycker på. De här två första itrimveckorna har jag hela tiden haft färdiga matlådor i kylen, minst 1-2 st, dessutom ingredienser till bra mellanmål. Det blir så lätt att bara gå och öppna kylen och så står det färdig mat där som är bra och mättande och som bara är att stoppa in i micron.

Ska gå och lägga mig tidigt idag så jag orkar med en lång dag imorgon.
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar