onsdag 25 september 2013

Dag 6 av 84

Dag 6 av 84
10.040 steg

Förbättringar
Ombytt motion:
Vardagsmotion: l
Vatten 1,5 liter: l
Måltidsordning: l
Lördagsgodis: l

Frukost: smoothie med kvarg, banan, lättmjölk och mynta,
Lunch: kycklingfile med ugnsrostade grönisar och morotssallad
Mellanmål: räkor och tomatsallad
Middag: köttfärssås med riven gurka och morötter
Kväll: te

Hmm, nästan exakt samma mat som igår. Mitt matintag kanske verkar väldigt enformigt och tråkigt men det är faktiskt precis tvärtom. Jag äter hur god mat som hellst och jag gör mycket åt gången varje gång jag lagar så att det ska vara enkelt att plocka fram. Köpte tex 1 kg köttfärs förra veckan som jag gjorde 10 färbiffar av, lät dem kallna och stoppade sen in dem i frysen. Dem är i precis lagom handflateportion. De ugnsrostade grönsakerna består av mina favvoveggisar aubergine, zuccini och lök, blir så otroligt gott när det får gå riktigt länge i ugn. Mycket mer behövs inte för att käka gott! Köttfärsssås känns som ett annat bra matalternativ, lätt att göra, lätt att göra mycket av och supergott, går ju att lägga till hur mycket grönsaker som hellst i en köttfärssås oxå!

Men så sjuuuukt jäkla trist att få ont i halsen igen. Börjar fundera på om jag verkligen var frisk från förra veckan eller om det är en ny förkylning på g. Jag avvaktar iaf träning tills det känns bra, får sköta mig med maten och stegen istället. Imorrn är det gruppträff 2 med gruppen. Vi ska prata om våra målbilder och så står det i boken att vi ska skriva ett brev till oss själva. Jag berättar mer imorgon. Dessutom ska jag hoppa upp på vågen hemma. Ska väga mig varannan vecka på centret när det inte är gruppträff. Jag har för vana att väga mig varje vecka så jag fortsätter med det. Det kan ju inte skada. Nu ska jag kila iväg och städa så att jag kan tjäna ihop mina sista steg upp till 10 lax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar