torsdag 26 september 2013

Dag 7 av 84

Dag 7 av 84
10.897 steg

Förbättringar
Ombytt motion:
Vardagsmotion: l
Vatten 1,5 liter: l
Måltidsordning: l
Lördagsgodis: l

Frukost: smoothie med kvarg, banan, lättmjölk och mynta,
Lunch: höstwok
Mellanmål: två stekta ägg och 1 äpple
Middag: Italienska köttbullar med sallad på blomkål, morötter och zuccini
Kväll: te

Idag firade jag min födelsedag med familjen. Bakade tårta och lagade massa mat. Gjorde mat som skulle vara bra för mig att äta så det blev kanongoda italienska köttbullar med lite sallad till, de var verkligen fantastiskt goda. Inte visste jag att man kunde äta så här gott som jag gör nu och ändå gå ner i vikt. Räknade ut att jag har ätit ca 1100 kcal idag och då har jag ändå känt mig nöjd hela dagen. Helt otroligt egentligen!

När jag kom in och satte mig vid bords idag vid middagen hade familjen vart snälla och lagt upp mat åt mig, jag la artigt tillbaka pastan och tog min sallad istället. Tårtan var inte heller svår att avstå. Nej tack och thats it, gjorde saker lite lättare att ingen försökte truga utan bara accepterade på en gång. Blir ju tillfälle att äta tårta fler ggr i livet eller hur! På gruppen imorse sa en av deltagarna att hon försökte tänka om vid fikastunder. Istället för att tänka -jag avstår så ska man tänka -jag väljer att inte ta. Det finns en ganska stor skillnad. Det ena är negativt och det andra är positivt. Känner spontant att jag kommer få ut mycket av våra gruppträffar, alla är så öppna och givmilda med sina erfarenheter! Har inte ens skrivit om dagens gruppträff men tiden har vart knapp idag. Är fortfarande inte klar med tentan och den behöver vara klar typ nyss. Därför återgår jag till den nu. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar