tisdag 1 oktober 2013

Dag 12 av 84

Dag 12 av 84
8567 steg

Förbättringar
Ombytt motion:
Vardagsmotion:
Vatten 1,5 liter: l
Måltidsordning: l
Lördagsgodis: l

Frukost: smoothie med kvarg, banan, lättmjölk och mynta,
Lunch: färsbiff med ugnsgrönsaker
Mellanmål: två satsumas och en nutrilettbar
Middag: lax, broccoli, tomater och ärtsås

Idag var suget från igår borta, fick verkligen en påminnelse om hur viktigt det är att starta dagen med en bra frukost! Det blev ju ett riktigt dåligt mellanmål idag, jag ska ju inte äta någon måltidsersättning även om jag tycker att en bar ibland kan väl vara okej om man är i farten. Trodde jag skulle vara hemma strax efter 14 idag, alltså i god tid innan mellanmålet vid 16. Men när klockren var 16 hade jag inte ens hämtat barnen, köpte på pressbyrån det som fanns och som jag kunde äta på vägen.

Annars har det vart en seg dag, jag är fortfarande! inte fri från min förkylning som nu satt sig som hosta. Hostar mig igenom nätterna och så fort jag bara går upp för en trappa, det börjar kännas på energinivån oxå. När jag kom hem idag hade jag bara tagit strax över 8000 steg, istället för att göra något åt det så dog jag på soffan, sov i två timmar med barnen bredvid som låg bakom och tittade på barntv. Gud vad jag längtar efter att bli frisk! Imorgon tror jag att jag ska ta mig ut och plocka lite svamp.



- Crimson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar