lördag 23 juli 2011

Bålen

Sådärja, klar på gymet. Tobbe följde med idag och körde maxtestet så nu ska jag uppdatera det inlägget med hans resultat. Han slog min löptid med 45 sek och jag tjurade lite i två minuter.
Tobbe körde resten av maxtestet medans jag gick på mitt bålpass.
Det är viktigt att träna mittendelen av kroppen då ryggen och magen är involverad i många tunga rörelser varje dag. Dem flesta gym har core-pass men det finns många bra övningar till rygg och mage som man kan köra hemma med minimalt med redskap.

Här är mitt upplägg.




1 kommentar:

  1. Det har varit lite trögt i starten måste jag erkänna. Sovit dåligt och slarvat med maten vilket gjorde mig orkeslös.

    onsdag:
    45 armhävningar
    40 utfall
    2 min plankan
    1,3 min jägaren

    torsdag:
    20 burpees
    2 min plankan
    1,2 min jägaren
    2,5 km löpning (utomhus)

    fredag:
    Vilodag, vilket verkligen behövdes. Såg även till att äta ordenligt hela dagen + dricka mycket vatten.

    lördag:
    Idag kände jag mig pigg och peppad igen! Körde några övningar på morgonen och på em var det möte med min PT. Körde ett tuff pass för överkroppen, kommer att kännas i armarna i morgon kan jag lova.

    Totalt idag
    1 träningspass
    50 armhävningar
    26 utfall
    4 min plankan
    5 min jägarvila

    Kvar i utmaningen:
    18 (20) träningspass
    362 (500) armhävningar
    434 (500) Utfall
    330 (350) burpees
    91 (100) min planka
    92 (100) min jägarvila
    42,5 (50)km
    2 nya träningspass ska testas

    Ser fram emot morgondagens övningar!

    /Maria

    SvaraRadera