lördag 28 september 2013

Tyst dag 9 av 84

Dag 9 av 84
10.134 steg

Förbättringar
Ombytt motion:
Vardagsmotion: l
Vatten 1,5 liter: l
Måltidsordning: l
Lördagsgodis: l

Frukost: smoothie med kvarg, banan, lättmjölk och mynta,
Lunch: höstwok
Mellanmål: makrill och ett äpple
Middag: höstwok
Kväll: te

Här har det vart tyst idag, vart iväg hela dagen på klädbytardag. Jobbat jobbat. Fick tag på massor av fynd. Vi sparar så otroligt mycket pengar på att köpa begagnade barnkläder istället för nytt. Det blev ingen träning, centret öppnade inte förrens 9.00 på helger, trodde de öppnade 7.00. Hade ändå inte kunnat träna, så sjukt irriterande, har nu varit riktigt förkyld i nästan två veckor i streck. Tycker fan att det kan ge sig nu. Jag vill ju komma igång och träna. Fast å andra sidan om jag ska ses något bra med det så är det en sak som togs upp på senaste gruppträffen. En av deltagarna hade skött sig exemplariskt första veckan, gått alla sina steg och lite mer, och hade tränat 5 ggr. Vår gruppledare sa då att man ska passa sig lite för att gå ut alldeles för hårt eftersom kroppen kan vänja sig fort vid en viss ansträngning och vilja ha mer. Det är ju inte direkt mitt problem. Jag kan ju bara öka!!! #positivethinking

Åt mitt lördagsgodis idag. Mycket gott! Upptäckt att det räcker fint med den lilla ransonen jag får, något att komma ihåg inför framtiden...

Imorgon är det jobb på Ica. Då ska jag se om jag är lite närmre till att komma i mina arbetsbyxor, fotade för två veckor sen, ska bli intressant att se om det är någon skillnad. Jag har nämligen istället för speciella viktmål satt upp byamål. Jag har 5 par byxor jag vill komma i. De största är just arbetsbyxorna. Förra helgen när jag jobbade mitt första pass sen i maj fotade jag när jag stod i spegeln, fick upp dem men kunde inte ens börja dra i dragkedjan. Kanske ska bjuda på bilden, min övervikt är väldigt tydlig där. Som överviktig är man annars rätt noga med att bara lägga upp bilder där man ser någorlunda okej ut = alltså inte smällfet. Äsch va fan




Får se när jag kommer i dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar