onsdag 9 oktober 2013

Brevet till mig själv

På förra gruppträffen fick vi i uppgift att skriva ett brev till oss själva. Brevet skulle komma från framtida jag, framtida jag som har kommit i mål med min viktminskning. Jag delar med mig av brevet här!

Hej Carro!

Nu är det söndagen den 20:e augusti och jag sprang midnattsloppet igår. Sprang in på 53 minuter men jag tror att det kunnat gå några minuter snabbare tillochmed. Fan vad kul det var att springa, jag flög fram på alla applåder. Tobbe och barnen, mamma, pappa och alla andra stod vid 9-km märket och hejade på. Vilken fantastisk känsla. Jag har velat springa midnattsloppet så länge och nu har jag äntligen gjort det. Löpträningen har verkligen gett resultat och vet du vad? Jag har anmält mig till Lidingöloppet, halva distansen. Halvklassikern här kommer jag! Jag springer 2 ggr per vecka och gymmar hemma efteråt, kör fortfarande två pass på itrim per vecka.

Jag äter fortfarande efter Itrims handflatemetod. det passar mig jättebra och mat har nog aldrog vart så okomplicerat förrens nu. Är lite mindre strikt men inom rimliga gränser. Jag kan ta ett glas vin till maten om jag är ute och käkar middag på en onsdag. Jag är så sjukt nöjd och stolt över mig själv. På vågen ligger jag stadigt runt 72 kg och jag har slängt alla gamla och för stora kläder, har shoppat massor med nytt istället, det är ju så kul! Har inga problem med att hitta kläder längre på morgonen, så himla skönt!

Människor som träffar mig nu tycker att jag ser fräsh och glad ut. Jag är glad över att jag har gjort den här livsstilförändringen. För det är det jag har gjort. Jag har ändrat hela min livsstil. Det mesta går på rutin nu. Behöver knappt någon matdagbok eller stegräknare längre även om jag fortfarande tar till dem ibland. Jag är gladare, sundare, orkar mer och har bättre självförtroende. Jag är en bättre mamma, kärlekslivet har fått en uppsving och jag umgås mycket mer med mina vänner nu.

Detta var så värt det. Trots blod, svett och tårar, bokstavligt talat. jag hade gjort om det här 1000 ggr om. det enda som är synd är att jag inte gjorde det tidigare.

Fortsätt som du gör Carro och släpp inte på planeringen. Planering är ditt vapen mot motgångar, lathet och stress.

Lyssna på Christians ord. Våga säga nej, våga säga ja, paradiset kan vara en plats på jorden. Äventyret väntar om du bara vill.

1 kommentar:

  1. Ett jättefint brev Carro! Hoppas det inspirerar dig massor :)
    Jag skriver här om drygt ett år igen då och grattar till ditt fina resultat på Midnattsloppet ;)

    SvaraRadera