måndag 25 juli 2011

Fler rapporter!

Ohh vad kul det är att läsa hur det går för er, ni motiverar mig något otroligt!
Vi har dessutom fått en till deltagare i Christoffer Backlund.
                                                                                                                                                                

Från Maria
6 av 28

Idag blev det ett pass i gymmet. Började med 4 km löpning som uppvärmning, sedan blev det 5 olika stationer enligt följande; burpees, armhävningar, utfall, plankan och sista jägaren. Körde 3 varv och gjorde så många rep jag orkade under denna tid. Gjord dock endast en omgång med armhävningar då jag körde ett tufft överkroppspass igår.

Sammanställning
4 km löpning
30 armhävningar
34 utfall
38 burpees
5 min plankan
5 min jägarvila

Morgonvikt 60,3kg. Målet är att komma ner på 57kg som jag vägde innan graviditeten.

Precis som Carro är det godis och läskförbud nu resten av tiden!

Här kommer ett tips på ett gott mellanmål då det är viktigt att äta ordentligt för att orka hela utmaningen.

Blåbär och hallonsmoothie (1 person)
0,5 dl kesella 1%
2 dl yoghurt
1 dl blåbär
1 dl hallon

/Maria
                                                                                                                                                                
Från Carro Andersson
Carro, du är ju helt galen - köra övningarna + den vanliga träningen. Du kommer att se ut som superwoman sen :)
Jag har dragit med 2 personer till i utmaningen men bara en av dem kommer att rapportera här; Christoffer Backlund. Ska se till att han skickar in sina maxtest resultat idag och sen har han lovat att ge haltidsrapport.

Själv har jag hunnit med 2 pass (lördag + söndag) och ställningen ser ut så här:
18 (20) träningspass
415 (500) armhävningar
420 (500) Utfall
310 (350) burpees
92(100) min planka
92 (100) min jägarvila
41,3 (50)km
2 nya träningspass ska testas

andra passet var jättejobbigt, träningsvärken gjorde mig stel som en pinne :) men så fort jag blev varm så gick det bättre. Det är ju faktiskt skönt att träna bort träningsvärk, det hade jag glömt. Idag hade jag planerat in vila, men jag känner mig riktigt bra i kroppen så det blir nog ett pass i alla fall.

/Carro A
                                                                                                                                                               
Från Christoffer:

Mitt maxtest
5 km 27:11
Armhävningar 50 st
Upphopp 54 st
Plankan 1:21
Jägarvila 1:02

Han lovar att återkomma med halvtidsrapport.

Just det, glömde att skriva att Christoffer kommer att dubbla alla övningar i utmaningen. Annars är det ju fuskigt då han är kille och orkar mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar