söndag 24 juli 2011

Summering av träning v 29

Vilodag idag, det behövs kan jag säga, känner mig öm i hela kroppen. Ingen riktig träningsvärk utan mer som jag har blåmärken överallt.
Det har vart en bra vecka. Jag har verkligen kommit igång den här veckan och har kört mer än en fjärdedel på alla övningar. Det är en tuff utmaning, jag märker att jag inte kan slarva för då halkar jag efter, speciellt som att jag bestämt att övningarna ska ligga utanför min vanliga träning, jag skulle kunna göra det betydligt enklare för mig själv och inkludera dem. Men. Jag vill ha det tufft, man måste hitta det som funkar för en själv och det här sporrar mig rejält!

Så här har min vecka sett ut, jag har tränat i 6 h 51 min den här veckan och sprungit 15,1km. Great!

2 kommentarer:

  1. Dag 6 av 28

    Idag blev det ett pass i gymmet. Började med 4 km löpning som uppvärmning, sedan blev det 5 olika stationer enligt följande; burpees, armhävningar, utfall, plankan och sista jägaren. Körde 3 varv och gjorde så många rep jag orkade under denna tid. Gjord dock endast en omgång med armhävningar då jag körde ett tufft överkroppspass igår.

    Sammanställning
    4 km löpning
    30 armhävningar
    34 utfall
    38 burpees
    5 min plankan
    5 min jägarvila

    Morgonvikt 60,3kg. Målet är att komma ner på 57kg som jag vägde innan graviditeten.

    Precis som Carro är det godis och läskförbud nu resten av tiden!

    Här kommer ett tips på ett gott mellanmål då det är viktigt att äta ordentligt för att orka hela utmaningen.

    Blåbär och hallonsmoothie (1 person)
    0,5 dl kesella 1%
    2 dl yoghurt
    1 dl blåbär
    1 dl hallon

    /Maria




    4 km löpning som uppvärmning. Sedan betade jag av dagens styrkeövningar

    SvaraRadera
  2. Carro, du är ju helt galen - köra övningarna + den vanliga träningen. Du kommer att se ut som superwoman sen :)
    Jag har dragit med 2 personer till i utmaningen men bara en av dem kommer att rapportera här; Christoffer Backlund. Ska se till att han skickar in sina maxtest resultat idag och sen har han lovat att ge haltidsrapport.

    Själv har jag hunnit med 2 pass (lördag + söndag) och ställningen ser ut så här:
    18 (20) träningspass
    415 (500) armhävningar
    420 (500) Utfall
    310 (350) burpees
    92(100) min planka
    92 (100) min jägarvila
    41,3 (50)km
    2 nya träningspass ska testas

    andra passet var jättejobbigt, träningsvärken gjorde mig stel som en pinne :) men så fort jag blev varm så gick det bättre. Det är ju faktiskt skönt att träna bort träningsvärk, det hade jag glömt. Idag hade jag planerat in vila, men jag känner mig riktigt bra i kroppen så det blir nog ett pass i alla fall.

    /Carro A

    SvaraRadera