torsdag 21 juli 2011

Vila vila vila!

Det är jätteviktigt att planera in vilodagar då kroppen får vila upp sig ordentligt. Jag kommer ha två dagar varje vecka som kommer vara helt fria, troligtvis torsdagar och söndagar. Så idag ska jag bara ta det väldigt lugnt, välbehövligt då kroppen kändes väldigt trött och tung igår. Första kilometern på löprundan hade jag konstant krampkänning i vaderna men det försvann när kroppen blev varm.

Vi är nu fyra st som gjort maxtestet, vi väntar in Carro som ska köra ikväll och Tobbe som ska köra imorrn och sen lägger jag in alla på en lista.
Ha en bra dag i tråkvädret!

Crimson via fonen

3 kommentarer:

  1. Räknar du in vilodagarna i de 28 dagarna? Känns som att det gör det ännu tuffare isåfall. Om man räknar på en månad ex 21 juli till 21 aug så kännns det lite lättare :P. Jag kanske inte behöver säga att jag har träningsvärk idag... Är det ok att träna då eller ska man vila?
    Kram/ Josefina ( som dagen till ära går omkring i ett par för tajta jeans som en påminnelse om sina forna glansdagar för lite extra motivation)

    SvaraRadera
  2. Ja, 28 dagar är 28 dagar. Jag har 5 pass i veckan och sen slår jag ut alla övningar på 20 dagar, det blir bara marginellt fler övningar per dag, tex 25 armhävningar istället för 20. Det är helt okej att träna fast man har träningsvärk, annars skulle den här utmaningen vart helt omöjlig att genomföra:)

    SvaraRadera
  3. Caroline Andersson22 juli 2011 kl. 07:14

    ooo fyyy, vad jobbigt... nu har jag i alla fall gjort mitt maxtest:

    * 5 km - 33,31,6
    * armhävningar - 49st på knä
    * upphopp - 32st (Isabella tittade på med stora ögon och efter typ 10st började hon gapskratta, då hade jag lite svårt att koncentrera mig :))
    * jägarvila - 1,04,2
    * plankan - 1,32,9 på tå

    jag är nöjd att jag kom levande igenom detta ;)
    /Carro

    SvaraRadera